کد خبر: ۱۱۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۸
برخی کاربران پرسیده‌اند که چرا شهریه خوابگاه‌ دانشگاه‌ها باوجود کرونا دریافت می‌شود؟ پیگیری‌ در این باره نشان می‌دهد که دانشجوها در نیمسال دوم بابت روزهایی که در خوابگاه بودند، اجاره پرداخت می‌کنند و دانشجویان خوابگاه‌ غیردولتی هم بابت هر روز تاخیر در تخلیه، هزینه می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس من پرسیده‌اند که «چرا شهریه خوابگاه‌های دانشگاه‌ها با شرایط کرونا دریافت می‌شود؟»

برخی هم خواستار «کاهش هزینه خوابگاه‌های دانشجویی برای ترم جاری» شده‌اند.

این کاربران نوشته‌اند که:‌ «با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها و تخلیه خوابگاه‌های دانشجویی پس از شیوع ویروس کرونا، برخی از خوابگاه‌ها اقدام به دریافت شهریه کرده‌اند که کاملاً غیرمنصفانه و بر علیه حق دانشجوست. لازم به ذکر است که در صورت عدم پرداخت این مبلغ، به دانشجو اجازه‌ دریافت وسایل و اسباب شخصی داده نمی‌شود. این درخواست به امید مطالبه حقوق دانشجویان تشکیل شده است.»

*دانشجویان خوابگاه‌های غیردولتی بابت هر روز تاخیر در تخلیه، هزینه تاخیر می‌پردازند

در آخرین پیگیری، مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این باره، توضیح داد: دانشجویان از اجاره‌بهای خوابگاه‌ها در نیمسال دوم معاف شدند و مقرر شد که دانشجویان به ازای روزهایی که در خوابگاه بوده‌اند، اجاره پرداخت کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دانشجویان ساکن خوابگاه‌های غیر دولتی به نسبت زمانی که دیر خوابگاه را تخلیه کنند، هزینه تاخیر می‌پردازند.

وی یادآور شد: از بین دانشجویانی که در خوابگاه های غیردولتی ساکن بوده‌اند، ۱۳ هزار دانشجو برای بازگرداندن اجاره شناسایی شده‌اند که البته صندوق رفاه دانشجویان برای بازگرداندن مبالغ اجاره این خوابگاه‌ها به دانشجوها با صاحبان خوابگاه مساعدت می‌کند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار